Napjainkban egyre elterjedtebb mozgásforma az aquafitness, ám igen sok tévhit kering róla a köztudatban. Az alábbi cikkben összeszedtük azokat a tényeket és tévhiteket. melyekkel a legtöbbet találkozunk. Ideje belőlük párat átbeszélni.

Mit is jelent. az hogy aquafitness?

Legegyszerűbb, ha vízi tornának hívjuk. Aki rendszeresen látogatja az órákat rendszerint csak “aqua”-nak hívja. Jó pofa, rövid kifejezés, amit most már mi is értünk.

„Ott csak futkorásznak a vízben”

A vízi tornának több fajtája is van. Az egyik sekély vízben történik, ahol mindenkinek leér a lába, a másik pedig mélyvízben, ahol tényleg futni kell. Ám ez közel sem olyan könnyű, mint ahogy az emberek gondolják. Sok féle óratípus van, a relaxálótól az intenzív edzésig. A vendégek kérésére akár egy-egy izomcsoport hosszabb ideig tartó erősítése, átmozgatása, lazítása is lehetséges.

„Nem tudok úszni, nem megyek ilyen órára”

Senki ne ijedjen meg, egy speciális öv segítségével mindenki fenn tud maradni a víz felszínén. Ha pedig van lehetőség választani, még mindig ott a kis vizes oktatás ahol leér a lábunk.

„Ér ez valamit?”

Természetesen! Javítja a testtartást, keringést, segít a fogyásban, illetve állóképességet és erőt fejleszt. Nagyon fontos hogy a speciális közegnek köszönhetően az ízületek terhelése nélkül végezhetjük a gyakorlatokat. A teljes testet átmozgató feladatoknak, a jó hangulatnak, esetleg a kellemes zenének is köszönhetően stresszoldó hatása sem elhanyagolható.

„Milyen eszközöket lehet ott használni?”

Az óra típustól függően széles az eszközválaszték. Mélyvízben fontos a speciális öv, ami segít fennmaradni, a kézi (szivacs) súlyzó, valamit a szivacs nudli (kb. 120 centi hosszú, vékony szivacs henger). Sekély vízben pedig a kézi (szivacs) súlyzó, a nudli illetve az úgy nevezett gymstick ami tulajdonképpen egy bot, 2 erős ellenállású gumiszalaggal a végein.

„A kezdők is ugyan olyan nehéz feladatokat csinálnak?”

Nem. A feladatok intenzitását lehet növelni és csökkenteni is, így mindenki a saját szintjének megfelelően végezheti azokat.

„Csak idősek végezhetik”

Ez egyáltalán nem igaz. A vízi tornát bárki végezheti, kortól függetlenül

„Csak nők járnak vízi tornára”

Sajnos ez nagy általánosságban igaz, bár az okát nem értjük, hiszen ugyan olyan kedvező hatásai vannak a férfiakra is.

„Csípő protézissel nem lehet részt venni az órán”

Ez nem igaz, ugyanakkor fontos tudni, hogy bizonyos feladatokat nem lehet végezni a protézis miatt, ám erre az óra során csak pár feladatnál kell figyelnünk.

Remélem sikerült szétoszlatni pár tévhitet, és kedvet kaptunk az óra kipróbálására.

Sok szeretettel várunk mindenkit!