Ha edzeni akarod az immunrendszered a téli szezonban, akkor irány az uszoda! Hogy miért? Mutatunk 10 nyomós okot arra, hogy miért is jó, ha a hidegben is felkeresed az uszodát.

A téli hónapokban nem csak a hideg, de hangulatunk is otthontartó erő lehet. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy még a borús hónapokban is szüksége van szervezetünknek a mozgásra, a kikapcsolódásra és az aktív pihenésre. Persze senki nem akar hadakozni a pihe-puha ágy és a forró kakaó ellen – esélytelen is lenne – de az alábbi 10 érv mind amellett szól, hogy érdemes pár órára otthon hagyni a karácsonyfát és csobbanni egyet a legközelebbi medencében!

A teljesség igénye nélkül, itt van néhány érv, ami az úszás mellett szól:

  1. Kortól, nemtől függetlenül mindenki számára ajánlott mozgásforma!
  2. Fejleszti a mozgáskoordinációt, tartásjavító, tüdőfejlesztő, nyugtató hatású.
  3. Erősíti a szervezet védekezőrendszerét és növeli az állóképességet.
  4. Számtalan betegség ellenszere.
  5. Az egyetlen olyan formája a mozgásnak, amely nem terheli a csontokat, csak az izmok fejlődnek.
  6. Úszás közben testünk boldogsághormont termel, nem leszünk depressziósak.
  7. Javul a szövetek és a sejtek oxigénellátása.
  8. Fokozza a szellemi teljesítményt, a kiváló iskolai teljesítmény főleg gyermekkorban tűnik ki.
  9. Az emberi szervezet 500-700 kalóriát éget el óránként úszás közben, ezért fogyókúrázóknak is ajánlott.
  10. Úszás során a sportsérülések valószínűsége elenyésző stb.

Ha a fenti 10 érv nem győzött meg, álljon itt egy ráadás: segít megválni az ünnepek alatt felszedett kilóktól.

Tóth Ákos – Az úszás tankönyve (Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar (Budapest) , 2008 ) Sportorvoslás alapjai (Print City Kiadó és Nyomda Kft. (Sárbogárd), 1998) Osváth Péter – (2014) Sportegészségügyi ismeretek, Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar

Ti hogy álltok a téli úszással?